
Twoi klienci w taki czy inny sposób będą wystawiać opinie o Twojej firmie w Google. O wiele lepiej jest pokierować tym procesem, niż pozostawić go przypadkowi. Najskuteczniejszym sposobem, aby to zrobić, jest zapewnienie im możliwości wyrażenia swoich opinii tak szybko, jak to możliwe po tym, jak mają dobre doświadczenia: podczas gdy są w trakcie dobrego samopoczucia w stosunku do Ciebie i Twojej usługi. Czym zatem są opinie w Google i jaki jest wpływ negatywnych opinii na biznes? Szczegóły poniżej.
Opinie Google – czym są?
Opinie Google to komentarze osób, które faktycznie korzystały z Twojej firmy. Są nieocenione, gdy inni próbują zdecydować, czy powinni korzystać z Twojej firmy, czy nie. Gdy ludzie szukają Twojej firmy za pomocą paska wyszukiwania, zwykle widzą również ocenę w gwiazdkach Google po prawej stronie ekranu na temat danego miejsca — na Wizytówce Google Maps.
Opinia Google to opinia o Twojej firmie, która pojawia się obok wpisu w Mapach Google. Opinie te są często bardzo ważne dla lokalnych firm, ponieważ dostarczają cennych informacji potencjalnym klientom i poprawiają pozycję w wynikach wyszukiwania. Więcej recenzji oznacza, że ludzie bardziej Ci ufają, co zwiększa prawdopodobieństwo, że odwiedzą Twój sklep lub umówią się na wizytę.
Dobre opinie w Google
Świetne oceny w Google mogą wydawać się tylko miłym dodatkiem. W rzeczywistości dla naszej firmy ważne jest, aby mieć dobre recenzje Google. Pozytywna ocena ogromnej wyszukiwarki zwiększy widoczność wśród opinii publicznej i sprawi, że firma będzie bardziej skłonna do pozyskiwania klientów od klientów.
Wpływ negatywnych opinii Google na biznes
Opinia online jest bardzo ważna dla firm. Opinie Google pomagają firmom zdobywać więcej klientów przez internet, oferując najbardziej wiarygodne i godne zaufania informacje dotyczące usług, jakości i etyki biznesowej firmy
Negatywne recenzje w Google mogą naprawdę wpłynąć na firmę, zwłaszcza jeśli recenzje znajdują się na górze wyników wyszukiwania. Może się tak zdarzyć, jeśli firma jest nowa i nie ma wystarczająco dużo czasu na uzyskanie pozytywnych recenzji lub jeśli jakiś niezadowolony klient zdecyduje się zrobić coś wielkiego z małego problemu…
Fałszywe opinie – czy można je usunąć?
Atakowanie recenzji Google stało się popularną formą marketingu w erze nowożytnej. Powód jest prosty. W ciągu ostatnich dziesięciu lat Google stał się popularny wśród lokalnych firm i wzrósł do 90% udziału w rynku wyszukiwarek.
W przypadku małych firm, które polegają na przekazie szeptanym, negatywne recenzje mogą stanowić duży problem. Na szczęście Google Moja Firma oferuje kilka strategii reagowania na niezadowolonych klientów i odzyskania kontroli nad swoją reputacją online.
W Mapach Google możesz zgłosić każdą opinię, w tym fałszywe recenzje i treści będące spamem. Aby zgłosić recenzję, otwórz ją i kliknij „Oznacz jako nieodpowiednią” u dołu. Jeśli opinia o Twojej firmie zostanie usunięta z powodu problemu prawnego, zobaczysz ją na stronie Usunięcia z powodów prawnych na swoim koncie.
Jeśli zauważysz dodanie fałszywych opinii lub chcesz usunąć niektóre opinie z innych powodów, skontaktuj się z menedżerem swojego konta Google Moja Firma i wskaż, które opinie powinny zostać usunięte.